Celotni članek je na voljo le naročnikom.
BERITE POŽAREPORT ŽE OD
Petek, 2. Oktober 2009 ob 07:41
Sorodne vsebine
ZADNJE OBJAVE
NAJBOLJ OBISKANO
Komentarji (5)
Oct 04, 2009
0
Železnice so v kurcu tudi zaradi Berdajsa. Vse kar je poslovnih daril, morajo sindikalisti kupovati pri njegovi nekdanji sošolki, ki ima podjetje s poslovmimi darili. Lansko leto leto so kupili ročne ure za 65000 eur, katerih vrednost, po nabavni ceni je bila zgolj 28000 eur. Razlika je šla pa bogve kam?
Oct 01, 2009
0
G.Tašič, predvsem je pomembna ta vaša izjava, ki pove vse o političnem kadrovanju te vlade; Vseh omenjenih sam osebno nisem poznal, predlogi za njihova imenovanja so prišli z višjih nivojev
Oct 01, 2009
0
Gospod dr. Tasič, čudi me, da zdaj kar naekrat dobivate takšne izdatne pisateljske inspiracije in potrebe po medijskem pojasnjevanju svoje zgodbe, medtem ko ste se pred meseci - ko ste bili sami v sedlu - še prav skrivnostno izogibali novinarskim mikrofonom, zlasti pa vam ni dišala odločitev, kaj sploh želite biti, župan ali direktor (morda železniški maneken ...), in ste zato raje izbrali kar oboje. To je pač v tej brezskrupolozni državi pač zlahka mogoče! A od nosilca znanstvene titule bi pričakovala tudi določeno stopnjo moralne higiene in, priznajte, vaše dvoživkarstvo, ni bilo ničemur podobno. V urejeni državi bi vam taki insajderski manevri zagotovo ne bi uspeli, pa če bi bili še tako genialni in koristi za razvoj neke družbe. A niste! V to sem prepričana že zgolj po tem, kar ste pokazali v svojih medijskih nastopih.
Oct 01, 2009
0
zgleda da bi neka skupina rada pokradla kar še ni, itak ji bo ratal, saj imajo dobre politične botre na oblasti
Oct 01, 2009
0
Spoštovani! Glede napačnih informacij, ki se pojavljajo v zvezi s svetovalci na SŽ in v zvezi z mojo vlogo pri imenovanju le-teh, je situacija sledeča: z prevzemom vodenja SŽ sem nasledil 12 svetovalcev ter bivša člana uprave, ki jima je bil status svetovalcev dodeljen zato, ker še ni bilo ustrezne in predvidene reorganizacije in nove sistemizacije delovnih mest, kamor bi ju umestili kasneje! V svoji viziji in programu vodenja SŽ, ki je bila v celoti sprejeta na seji NS SŽ, nisem predvideval, niti potreboval nobenih svetovalcev; je pa vizija in program vodenja predvideval, zaradi obvladovanja firme v celoti, mesti dveh izvršnih direktorjev za trženje in ekonomiko s financami. Zaradi izrazito širokega kroga pričakovanj po menjavah vodstvenih delavcev , sem z vednostjo NS SŽ pripeljal na SŽ nekaj novih sodelavcev, ki so prišli v podjetje izven sistema SŽ in ki bi posamezne izvršilne funkcije prevzeli v predvideni, torej bodoči - spremenjeni organizacijski obliki SŽ. Tako za prej imenovani področji( ga. Mauhler, g. Bužan), kot tudi za področje trženja v PE Tovorni promet(g.Nabernik), ter za skrbništvo nad pogodbami z državo(g. Lazarević). Ker pa mikroorganizacija v času od pričetka mojega vodenja in do prihoda novih sodelavcev še ni bila spremenjena, smo te štiri izvršilne kadre začasno postavili na mesto svetovalcev.V skladu z zgoraj omenjenim, je v mojem času prišlo še do dveh menjav na nivoju vodenja PE Tovorni promet in PE Vleka.(g.Cesar,g. Miklavčič), imenovan pa je bil še svetovalec za tehnično področje, ki je bil pred imenovanjem že zaposlen v sistemu SŽ( g. Primožič). Iz zgornjih navedb je mogoče razbrati, da so bili v času mojega vodenja SŽ na mesta svetovalcev začasno zaposleni štirje ljudje, ki so prišli v SŽ od zunaj, kot novo-zaposleni. Vseh omenjenih sam osebno nisem poznal, predlogi za njihova imenovanja so prišli z višjih nivojev; vseeno pa menim, da je glavnina kadrov zelo usposobljenih tudi za delo na SŽ, saj so imeli in imajo za seboj že precej let uspešne kariere!! Poudariti želim, da so bile v času mojega vodenja SŽ, prekinjene vse dotedanje letne pavšalne svetovalne pogodbe, nobena nova pa ni bila podpisana. Hkrati s tem ukrepom so tekla uspešna pogajanja za znižanje stroškov električne energije, stroškov zavarovanja ter pogajanja za nižje cene posameznih dobav ter racionalizacije posameznih investicij. Žal so se nekatere omenjene aktivnosti prekinile z dnem mojega odstopa. ((Glede na vsebinska razhajanja z nekaterimi v NS SŽ in določenimi osebami, zaposlenimi na direktoratu za železnice na MP glede delitve na transportni del in infrastrukturni del, kar je po moji oceni in logiki in tudi po mnenju uspešnih evropskih sistemov( Nemčija, Avstrija, Italija, Švica, Združenje CER….) napaka in glede na kadrovska pričakovanja in želja po vplivu na neposredno upravljanje sistema, sem že na prekinjeni seji NS SŽ v juniju podal predlog NS, naj razmisli in glasuje o mojem predlogu odstopa, pa takrat NS SŽ o tem ni želel razpravljati. Zahteva po odstopu z županske funkcije kot pogoj za nadaljnje vodenje SŽ( ki je bila po moji oceni protiustavna in nezakonita- trenutni aktualni primer je Mura,……..)je bila le zamegljevanje dejstev zaradi želje nekaterih po delitvi železnic na dva dela! Kaj pa je dejanski vzrok za delitev, lahko glede na bodoča velika vlaganja v železnice, samo ugibamo!!!Menim še, da določenim strukturam ne ustreza, da bi na Slovenskih železnicah zavladal red in transparentnost v celoti!!! Prav zaradi namena, da v celotnem sistemu SŽ skupaj s sodelavci vzpostavim red, predvsem na nabavni strani, poiščem sinergije in zagotovim transparentnost in gospodarnost, sem bil osebno deležen kar nekaj anonimnih groženj v stilu »kaj se lahko meni in družini zgodi, če bi resno delal red na železnicah«, predvsem na nabavni strani in pri investicijah. Še vedno sem prepričan, da lahko SŽ postanejo ključni, tržno usmerjeni tehnološko razvit ter stroškovno učinkovit železniški operater in logist v prevozu blaga na 5. in 10. vseevropskem koridorju ter ponudnik celovitih in prijaznih storitev potniškega prometa in učinkovit vzdrževalec sodobne in varne železniške infrastrukture.Za doseganje tega pa je potrebna celovita poslovna preobrazba- finančna, tržna in notranje organizacijska. V viziji je bil zapisan tudi namen ukrepov za izboljšanje poslovanja in struktura ukrepov,po kriteriju prednostnih nalog glede na obstoječi poslovno finančni položaj SŽ. To vizijo je NS SŽ sprejel v celoti, brez glasu proti. Vsi ti ukrepi, ki so bili operacionalizirani in uvedeni v življenje s 1. julijem, v obliki dogovora s sindikati, so bili namenjeni omejitvi učinkov svetovne gospodarske krize, izboljšanju poslovanja SŽ, ohranitvi delovnih mest ter ohranitvi pravic delavcev iz delovnega razmerja, ki jih določajo zakoni.. Dogovor je vseboval ukrepe za povečanje prihodkov, ukrepe za zmanjšanje izdatkov in materialnih stroškov , kadrovske ukrepe in ukrepe za zmanjšanje stroškov dela. Obenem pa je dogovor vseboval tudi jasno zavezo vodstva SŽ, da bo storilo vse za izvedbo vseh ukrepov za izboljšanje pogojev poslovanja, ki so v pristojnosti države. Pa se mi je zato očitalo prekoračitev pooblastil??!! Dejansko je bil dogovor, ki sem ga sklenil s sindikati, prvi sporazum o znižanju plač ter ostalih stroškov dela ter o možnosti boljše in bolj tržno usmerjene oblike organiziranosti sistema v zadnjih sedemnajstih letih!!! Z omenjenim sporazumom so sindikati in zaposleni bili pripravljeni sprejeti učinkovitejši model organiziranosti sistema. V tem času se je na MP razpravljalo o delitvi SŽ na dva dela- na infrastrukturni in transportni del!!- ne da bi me, kot generalnega direktorja pravočasno vključili v razprave: za to namero sem izvedel na pogajanjih s sindikati!! Nedvomno je za boljše poslovanje nujno potrebno izvajanje tudi drugih ukrepov, kot so povečanje prometa, dogovori s kupci brez posrednikov, ukrepi države, zniževanje vseh ostalih stroškov…..in ne le izvajanje ukrepa nižanja plač!! Način mojega imenovanja in vse konotacije vezane na to, ter tudi moja županska funkcija, je povzročilo nesmiselne in nepotrebne dnevne medijske polemike, ki so onemogočali normalno delo. Vsaka misel o, včasih standardnih prvih stotih dni miru. je bila že prvi dan le in zgolj pobožna želja. Glavnina medijev, politike in NS so se vse preveč ukvarjali z mojo župansko funkcijo na Prevaljah, celo več kot z ukrepi ter življenjem in delom SŽ. Zaradi navedenih razmer sem na seji NS SŽ julija tudi nepreklicno odstopil. SŽ so velik in pomemben sistem v naši državi. Za preobrazbo le tega je potrebna celovita podpora in enotnost, tako NS, ministrstva, vlade, koalicijskih in opozicijskih strank, zaposlenih in sindikatov!Pri tej preobrazbi sem tudi sam vedno pripravljen v taki ali drugačni obliki sodelovati!))